למה טיפולי שיניים עולים כל כך הרבה כסף?

“שאלה ששואלים אותי לעתים קרובות היא למה טיפולי שיניים עולים כל כך הרבה”, מספר ד”ר מאיר אבירם, רופא שיניים שעשה התמקצעות בהשתלות. “לכן, אסביר כיצד הדברים נראים מנקודת מבטו של רופא השיניים”.

סל הבריאות

“בישראל, כמעט כל טיפול רפואי אחר כלול בסל הבריאות”, מסביר ד”ר מאיר אבירם. “אתם יכולים לעבור צנתור שעולה עשרות אלפי שקלים,  והמדינה תשלם על הטיפול. הבעיה היא שטיפולי שיניים אינם חלק מסל הבריאות, למעט אם אתם ילדים עד גיל 16”.

עלויות של הרופא

ד”ר מאיר אבירם אומר כי בגדול, העלויות של רופא השיניים מתחלקות לשתי קבוצות – עלויות מידיות ועלויות אחזקה.

הכוונה בקטגוריה של עלויות מידיות היא העלות של החומרים והשתלים שנעשה בהם שימוש, והתשלום למעבדת השיניים שתכין עבורכם את השתלים בהמשך.

מבחינת הוצאות שוטפות, חשוב לזכור כי בסופו של דבר הרופא צריך להחזיק מרפאת שיניים. זה אומר שיש לו לשלם שכירות, מסים לעירייה, חשבונות חשמל וטלפון, תיקון של ציוד שהתקלקל וכ’ו. בנוסף, הוא צריך לשלם גם משכורת לכוח האדם שעובד תחתיו במרפאה כמו מזכירות וסייעות. מישהו צריך לעשות את העבודה ורופא השיניים אינו יכול לעשות הכל בעצמו.

עניין של זמן

הזמן של הרופא המטפל אינו מסתכם רק בזמן שהוא עובד מולכם. יש לו גם זמן בו הוא צריך לנהל את המרפאה ולהדריך את העובדים שלו. כמו כן, משרד הבריאות מחייב את הרופא לצאת ל-50 שעות של השתלמויות בשנה כדי לוודא שהוא מעודכן ויכול לתת לכם את הטיפול הטוב ביותר.

עבודה בהתאמה אישית

“חשוב לציין”, מבהיר ד”ר מאיר אבירם, “שהשתלות שיניים אינן מוצר מדף שפשוט נכנסים ולוקחים כמו טלוויזיה בחנות מכשירי חשמל. מדובר בשירות בהתאמה אישית, כאשר כל מקרה הוא לגופו ובהתאם המחיר ישתנה. המחיר מושפע גם מהיכולות ובוותק של הרופא המטפל.

מבין כל העלויות שהוזכרו לעיל, ההוצאות הגבוהות ביותר של רופא השיניים הן התשלום למעבדה והאחזקה השוטפת של המרפאה.