איך להתנהל נכון אחרי הליך השתלת שיניים?

עברתם השתלת שיניים? דוקטור מאיר אבירם ממליץ לעקוב באדיקות אחרי הקווים המנחים הנ”ל בתקופה הקרובה שאחרי ההשתלה כדי לצמצם את הסיכוי שהליך השתלת השיניים ייכשל.

נטילת כדורים

  1. כדורי אנטיביוטיקה – כדורים נגד התפתחות זיהום. בדרך כלל לוקחים אוגמנטין פעמיים ביום, כדור אחד כל פעם. אם יש לכם אלרגיה לפנצילין החלופה היא דלסין-סי, אותו נוטלים 4 פעמים ביום כדור אחד כל פעם. יש ליטול את האנטיביוטיקה במשך שבוע.
  2. משככי כאבים – סביר כי לא תחוו כאב משמעותי מעבר לרגישות בחניכיים למשך מספר ימים. קחו כדורים נגד כאב על פי הצורך ולא יותר מ-4 ביום.
  3. שטיפת פה – מותר להשתמש במי שטיפת פה רק יום למחרת הניתוח כדי למנוע דימום מיותר.
  4. דקסאמטזון – כדור נגד נפיחות. ביום הראשון יש לקחת 4 כדורים אחרי ארוחת הבוקר ובכל יום לאחר מכן להפחית את המינון בכדור אחד. במקרה של הופעת שיהוקים יש להפסיק את השימוש בתרופה.

אוכל

ביום הראשון שאחרי הניתוח יש לאכול אוכל רך וקר בלבד כמו מילקי, קוטג’, פרילי וכדומה. יש להימנע מאוכל חם וקשה מאחר והוא עלול לגרום לדימום.

אם קיבלתם שיניים קבועות מעל השתלים באותו יום, בחודשיים הקרובים עליכם להימנע ממזון קשה. מותר לאכול החל ממחר פירה, פסטה, אורז וכל מאכל רך. דוקטור מאיר אבירם ממליץ בחום להימנע מסטייקים, תפוחים וכל מזון קשה אחר כדי לא להעמיס על השיניים החדשות.

ביקורת ותפרים

אם קיבלתם שיניים קבועות באותו יום עליכם להגיע בעוד כמה ימים לאיזון נוסף אצל הרופא. מטרת האיזון היא למנוע לחץ על צד אחד בלבד של הפה. לחץ חד-צדדי עשוי לגרום לכישלון של שתלים.

בעת ההשתלה נעשה שימוש בתפרים נספגים, לכן אין צורך לבוא להסיר אותם.