ד"ר מאיר אבירם

אילו גורמים משפיעים על המחיר של השתלת שיניים?

“כמה עולה השתלת שיניים? זו שאלה ששואלים אותי הרבה”, אומר ד”ר מאיר אבירם, רופא שיניים שהתמקצע בביצוע השתלות. “אבל יש גורמים רבים שמשפיעים על המחיר”.

הגורם הראשון – קופות החולים

“חשוב לציין כי אין מחירון קבוע לעניין זה”, מסביר ד”ר מאיר אבירם. “משרד הבריאות לא הוציא מחירון מחייב. כתוצאה מכך, לכל קופת חולים יש מחירון משלה ותכנית ביטוח משלה שמשתתפת בעלות ההשתלה, כמו תכנית פלטינום בקופת חולים כללית, או תכנית ‘מכבי שלי’ של קופת חולים מכבי וכדומה”.

ומה מבחינת השוק הפרטי? ד”ר מאיר אבירם אומר כי בשוק הפרטי כל אחד מחליט מה שבא לו, אבל רק לכאורה. בפועל, מאחר והמחירון של קופות החולים מגדיר את המחירון הבינוני ביותר של השוק, כל הרופאים הפרטיים מתייצבים סביבו. לדוגמה, אם מדובר ברופא מומחה סביר שהמחיר שיבקש יהיה גבוה יותר מזה שמציע המחירון, בעוד אם מדובר ברופא כללי סביר שהמחיר שלו יהיה קרוב יותר למחיר המחירון.

הגורם השני – מיקום גיאוגרפי

עוד נקודה שמשפיעה על מחיר השתלת השיניים היא האזור הגיאוגרפי. באופן טבעי, השתלה שתיערך בתל אביב תהיה יקרה יותר בהשוואה להשתלה בחלקים הדרומיים או הצפוניים של הארץ.

הגורם השלישי – סוג השיקום

כמובן שגם סוג ההשתלה שנבחרה כדי לשקם את הפה תשפיע רבות על מחיר הטיפול. בגדול, אפשר לבצע שיקום של הפה באמצעות שלושה טיפולים עיקריים.

הטיפול הראשון הוא באמצעות תותבות נשלפות, כאלה שבסוף היום יש לשים בכוס לפני שהולכים לישון. אפשרות אחרת היא תותבות שיושבות על תיקתקים (מצמדים), מה שמקנה יציבות ונוחות למשתמש בה. הדבר בא לידי ביטוי באכילה, בדיבור, בהפחתת כמות האוכל שתצטבר מתחתיה ובהקטנת הסיכוי שהיא תיפול לכם מהפה. על אף זאת, עדיין תצטרכו בסופו של יום לשטוף את התותבות ולאחסן אותן בכוס לפני שתלכו לישון.

האופציה השלישית, בה אנשים בעלי יכולות רפואית וכלכלית מספקות יעדיפו לבחור, היא לעשות שיניים קבועות באמצעות השתלת שיניים וחיבור רצף כתרים מעליהם (גשר חרסינה). ניתן לבצע גשר שלם על השתלים או רק אזור ספציפי.