חמש שאלות נפוצות על השתלות שיניים

כאשר מטופל מגיע לפגישת ייעוץ, יש לו בדרך כלל המון שאלות על התהליך של השתלת שיניים. ד”ר מאיר אבירם, מומחה להשתלות שיניים, עונה כאן על חמש השאלות הנפוצות ביותר שעולות במסגרת הפגישות הללו.

מה הם שתלים דנטליים?

שתל דנטלי הוא אביזר קטן מטיטניום אשר מציבים אותו בתוך העצם של הלסת. מדובר בהליך כירורגי פשוט שנועד להחליף את השורש של השן שאבדה.

מתי אפשר להשתיל את השתל הדנטלי?

אחרי שמאבדים את השן, בין אם בגלל מחלת חניכיים ובין אם בשל ריקבון או אפילו תאונה, ניתן להחליף את השן החסרה ולהניח במקומה שתלים. ישנם גורמים שעלולים לדחות את מועד ההשתלה, כמו היגיינת פה לא מספקת, מצב בריאותי כללי לא מספיק טוב, ועוד.

מה סיכויי ההצלחה של השתלת שיניים?

סיכויי ההצלחה של השתלת שיניים כיום עומדים על 95 אחוזים. אמנם ישנו אחוז קטן של השתלות שנכשל או אינו מצליח להיקלט, אבל במרבית המקרים ניתן לחזור על הטיפול עד שיצליח. לשתלים מיוחדים כמו שתלי זיגומה, שתלים חובקים פריאוסטליים ואחרים יש אחוזים שונים.

כמה זמן לוקח לשתל להיקלט?

בדרך כלל ההמתנה לקליטה של שתל אורכת בסביבות ה-14 שבועות בלסת תחתונה ועד 6 חודשים בלסת עליונה. לאחר מכן, חושפים את השתל ומתחילים את הליך השיקום. בחלק מהמקרים ניתן לבצע את הכתרים מייד עם הנחת השתל באותו יום.

לאורך כמה זמן השתלת שיניים מחזיקה מעמד?

סיכוי גבוה שתוכלו ליהנות מהתוצאות של ההשתלה לאורך שנים ארוכות, בדומה לשיניים טבעיות. כמובן שזה מותנה בתחזוקה שוטפת של השיניים, תוך הקפדה על שמירת ניקיון חלל הפה. אפשר להיעזר באותם כלים בהם משתמשים בשמירה על השיניים הטבעיות כמו חוט דנטלי, מי פה ושאר האביזרים המוכרים. אחוז ההישרדות של שתלים בטווח של 20 שנה עומד מחקרית על 82%.